http://myexs.ru/wp-content/themes/multiflex-4-10/img/header.gif
http://myexs.ru/wp-content/themes/multiflex-4-10/img/bg30.jpg

Robotic neurorehabilitation: a computational motor learning perspective

Дата: Февраль 25th, 2009 Автор:
+ Показать свойства документа
  • Тип контента: Научная статья
  • Номер документа: 6316
  • Название документа: Robotic neurorehabilitation: a computational motor learning perspective
  • Номер (DOI, IBSN, Патент): 10.1186/1743-0003-6-5
  • Изобретатель/автор: Vincent S Huang, John W Krakauer
  • Правопреемник/учебное заведение: Columbia University College of Physicians and Surgeons, New York
  • Дата публикации документа: 2009-02-25
  • Страна опубликовавшая документ: США
  • Язык документа: Английский
  • Наименование изделия: Не заполнено
  • Источник: Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation
  • Вложения: Да
  • Аналитик: Глаголева Елена

Conventional neurorehabilitation appears to have litt-le impact on impairment over and above that of spontaneous biological recovery. Robotic neurorehabilita-tion has the potential for a greater impact on impairment due to easy deployment, its applicability across of a wide range of motor impairment, its high measurement reliability, and the capacity to deliver high dosage and high intensity training protocols. We first describe current knowledge of the natural history of arm recovery after stroke and of outcome prediction in individual patients. Rehabilitation strategies and outcome measures for impairment versus function are compared. The topics of dosage, intensity, and ti-me of rehabilitation are then discussed. Robots are particularly suitable for both rigorous testing and ap-plication of motor learning principles to neurorehabilitation. Computational motor control and learning principles derived from studies in healthy subjects are introduced in the context of robotic neurorehabili-tation. Particular attention is paid to the idea of context, task generalization and training schedule. The assumptions that underlie the choice of both movement trajectory programmed into the robot and the de-gree of active participation required by subjects are examined. We consider rehabilitation as a general learning problem, and examine it from the perspective of theoretical learning frameworks such as super-vised and unsupervised learning. We discuss the limitations of current robotic neurorehabilitation para-digms and suggest new research directions from the perspective of computational motor learning.

Категория: Научные статьи | Нет комментариев »

Комментарии

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


Статистика

Категорий: 179
Статей всего: 2,003
По типу:
 Видео: 36
 Выдержка с форума: 1
 Контактные данные: 12
 Научная статья: 1388
 Не заполнено: 5
 Новостная статья: 317
 Обзор технологии: 42
 Патент: 219
 Тех.подробности: 34
 Тип: 1
Комментариев: 6,233
Изображений: 3,005
Подробней...

ТОР 10 аналитиков

    Глаголева Елена - 591
    Дмитрий Соловьев - 459
    Helix - 218
    Ридна Украина))) - 85
    Наталья Черкасова - 81
    max-orduan - 29
    Елена Токай - 15
    Роман Михайлов - 9
    Мансур Жигануров - 4
    Дуванова Татьяна - 3

Календарь

  • Февраль 2009
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
    « Янв   Мар »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    232425262728  
  • Авторизация

    Ошибка в тексте?

    Выдели её мышкой!

    И нажми Ctrl+Enter