http://myexs.ru/wp-content/themes/multiflex-4-10/img/header.gif
http://myexs.ru/wp-content/themes/multiflex-4-10/img/bg30.jpg

Robot fostering techniques for sensory-motor development of humanoid robots

Дата: Декабрь 31st, 2001 Автор:
+ Показать свойства документа
  • Тип контента: Научная статья
  • Номер документа: 7636
  • Название документа: Robot fostering techniques for sensory-motor development of humanoid robots
  • Номер (DOI, IBSN, Патент): Не заполнено
  • Изобретатель/автор: Adrian Stoica
  • Правопреемник/учебное заведение: Jet Propulsion Laboratory, California Institute of Technology, 4800 Oak Grove Drive, Pasadena
  • Дата публикации документа: 2001-12-31
  • Страна опубликовавшая документ: США
  • Язык документа: Английский
  • Наименование изделия: Не заполнено
  • Источник: Robotics and Autonomous Systems 37 (2001) 127–143
  • Вложения: Да
  • Аналитик: Глаголева Елена

The research efforts addressing the control of robot behavior have been polarized; most robots are either fully guided through “strong” programming, or given a few learning algorithms and left alone to explore the world. This paper explores the area in-between, looking at robot fostering, referring to techniques by which skills can be transferred to robots through a close interaction with humans. While robot fostering can be the basis of interaction with a variety of robotic shapes, it is most natural and human-friendly when the robot apprentices are anthropomorphic/humanoid. Fostering techniques discussed here include teaching/learning by imitation, teaching by description/explanation, reinforcement, aid and collaboration. The paper illustrates an experiment in teaching/learning by imitation. The human fosters the robot by first imitating its uncoordinated arm movements, thus helping the robot develop its sensory-motor associative system. The human then shows arm movements and the robot visually tracks them; consecutively, the robot is able to learn arm movements by imitation. Fostering techniques,in addition to robot learning/acquisition techniques and more efficient man–machine interaction are considered key elements contributing to the nascence of a new research field, develop-mental robotics, which would focus on the robotics counterpart of human cognitive and motor development.

Категория: Научные статьи | Нет комментариев »

Комментарии

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


Статистика

Категорий: 179
Статей всего: 2,003
По типу:
 Видео: 36
 Выдержка с форума: 1
 Контактные данные: 12
 Научная статья: 1388
 Не заполнено: 5
 Новостная статья: 317
 Обзор технологии: 42
 Патент: 219
 Тех.подробности: 34
 Тип: 1
Комментариев: 6,672
Изображений: 3,005
Подробней...

ТОР 10 аналитиков

    Глаголева Елена - 591
    Дмитрий Соловьев - 459
    Helix - 218
    Ридна Украина))) - 85
    Наталья Черкасова - 81
    max-orduan - 29
    Елена Токай - 15
    Роман Михайлов - 9
    Мансур Жигануров - 4
    Дуванова Татьяна - 3

Календарь

  • Декабрь 2001
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
    « Ноя   Янв »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Авторизация

    Ошибка в тексте?

    Выдели её мышкой!

    И нажми Ctrl+Enter