http://myexs.ru/wp-content/themes/multiflex-4-10/img/header.gif
http://myexs.ru/wp-content/themes/multiflex-4-10/img/bg30.jpg

Developing Articulated Human Models from Laser Scan Data for Use as Avatars in Realtime Networked Virtual Environments

Дата: Сентябрь 30th, 2001 Автор:
+ Показать свойства документа
  • Тип контента: Научная статья
  • Номер документа: 5989
  • Название документа: Developing Articulated Human Models from Laser Scan Data for Use as Avatars in Realtime Networked Virtual Environments
  • Номер (DOI, IBSN, Патент): 7540-01-280-5500
  • Изобретатель/автор: James Allen Dutton
  • Правопреемник/учебное заведение: Naval Postgraduate School Monterey, California
  • Дата публикации документа: 2001-09-30
  • Страна опубликовавшая документ: США
  • Язык документа: Английский
  • Наименование изделия: Не заполнено
  • Источник: Не заполнено
  • Вложения: Да
  • Аналитик: Глаголева Елена

With the continuing gain in computing power, bandwidth, and Internet popularity there is a growing interest in Internet communities. To participate in these communities,people need virtual representations of their bodies, called avatars. Creation and rendering of realistic perso-nalized avatars for use as virtual body representations is often too complex for realtime applications such as networked virtual environments (VE). Virtual Environment (VE) designers have had to settle for unbelievable, simplistic avatars and constrain avatar motion to a few discrete positions. The approach taken in this thesis is to use a full-body laser-scanning process to capture human body surface anatomical information accurate to the scale of millimeters. Using this 3D data, virtual representations of the original human model can be simplified, constructed and placed in a networked virtual environment. The result of this work is to provide photo realistic avatars that are efficiently rendered in real-time networked virtual environments. The avatar is built in the Virtual Reality Modeling Language (VRML). Ava-tar motion can be controlled either with scripted behaviors using the H-Anim specification or via wire-less body tracking sensors developed at the Naval Postgraduate School. Live 3D visualization of animated humanoids is viewed in freely available web browsers.

Категория: Научные статьи | Нет комментариев »

Комментарии

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


Статистика

Категорий: 179
Статей всего: 2,003
По типу:
 Видео: 36
 Выдержка с форума: 1
 Контактные данные: 12
 Научная статья: 1388
 Не заполнено: 5
 Новостная статья: 317
 Обзор технологии: 42
 Патент: 219
 Тех.подробности: 34
 Тип: 1
Комментариев: 6,672
Изображений: 3,005
Подробней...

ТОР 10 аналитиков

    Глаголева Елена - 591
    Дмитрий Соловьев - 459
    Helix - 218
    Ридна Украина))) - 85
    Наталья Черкасова - 81
    max-orduan - 29
    Елена Токай - 15
    Роман Михайлов - 9
    Мансур Жигануров - 4
    Дуванова Татьяна - 3

Календарь

  • Сентябрь 2001
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
    « Авг   Ноя »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Авторизация

    Ошибка в тексте?

    Выдели её мышкой!

    И нажми Ctrl+Enter